Månadsarkiv: mars 2013

Pedagogiska planeringar i åk 6.

Klicka dig fram till lokala pedagogiska planeringar (lpp) om olika saker vi gör i åk 6.

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Här skriver eleverna om arbetet med skärande verktyg och träets egenskaper.

Exempel på frågeställningar: Hur var det att arbeta med slöjdföremålet? Hur blev resultatet? Vad gjorde du för att resultatet blev så? Vad lärde du dig? Vad utvecklades du i? Vilka val gjorde du i arbetet? Hur tänkte du med utformningen … Läs mer

Publicerat i Blogg om skärande verktyg, träets egenskaper i åk 5 | Lämna en kommentar

Här skriver eleverna om arbetet med att tillverka en symboltavla.

Exempel på frågeställningar: Hur var det att arbeta med slöjdföremålet? Hur blev resultatet? Vad gjorde du för att resultatet blev så? Vad lärde du dig? Vad utvecklades du i? Vilka val gjorde du i arbetet? Hur tänkte du med utformningen … Läs mer

Publicerat i Blogg om symboltavla i åk 4 | Lämna en kommentar

Här skriver eleverna om arbetet med att tillverka en namnskylt med pennställ.

Exempel på frågeställningar: Hur var det att arbeta med slöjdföremålet? Hur blev resultatet? Vad gjorde du för att resultatet blev så? Vad lärde du dig? Vad utvecklades du i? Vilka val gjorde du i arbetet? Hur tänkte du med utformningen … Läs mer

Publicerat i Blogg om namnskylt med pennställ i åk 3 | Lämna en kommentar

Här skriver eleverna om arbetet med att tillverka en bricka eller liknande föremål.

Exempel på frågeställningar: Hur var det att arbeta med slöjdföremålet? Hur blev resultatet? Vad gjorde du för att resultatet blev så? Vad lärde du dig? Vad utvecklades du i? Vilka val gjorde du i arbetet? Hur tänkte du med utformingen … Läs mer

Publicerat i Blogg om att planera eget arbete. Bricka eller liknande föremål i åk 6 | Lämna en kommentar