Hur bloggar jag om slöjden?

Vi bloggar i slutet av slöjdlektionerna. Antingen skriver man en text själv eller så hjälps två-tre elever åt att skriva i bloggen. Alla elever får skriva minst en gång under terminen.
Man kan skriva i jag- eller vi-form. Om vad jag/vi har gjort under lektionen. Vad jag lärde mig eller något annat intressant. Kanske om en tanke eller en idé, en reflektion. Det finns några frågeställningar längst ner i bloggfliken som man kan ta hjälp av.

Skriva i positiv anda är viktigt. Det kan man göra även om man kritiserar. Otrevligt skvaller låter man bli att skriva.

Eftersom alla i klassen delar på bloggen så skriver man under med sin signatur. Det kan vara eget namn, egna initialer eller en bokstav. Så här: /Pia, PA eller P.

Är man flera som har skrivit texten så skriver alla under med sin signatur.
Lycka till! 🙂
/Stortrollet 3-6

Det här inlägget postades i Blogg om att planera eget arbete. Bricka eller liknande föremål i åk 6, Blogg om båt i åk 3, Blogg om eget arbete i åk 5, Blogg om eget pyssel i åk 3, Blogg om eget pyssel i åk 4, Blogg om eget pyssel i åk 5, Blogg om eget pyssel i åk 6, Blogg om knopphängare i åk 3, Blogg om livet undet vattnet-tavla i åk 3, Blogg om namnskylt med pennställ i åk 3, Blogg om rullande slöjdföremål i åk 4, Blogg om skärande verktyg, träets egenskaper i åk 5, Blogg om smörkniv i ene i åk 6, Blogg om symboltavla i åk 4. Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *